vänskap..

Har tänkt på en sak väldigt länge.

Det alla människor kallar vänskap, vad menar alla med det egentligen?

Vänskap för mig är när två personer har roligt ihop, tycker om samma saker och har mycket gemensamt. Man kan lita på varandra och man kan prata med varandra om jobbiga saker. Man kan lita på att den personen alltid finns där för en när man mår dåligt, och det man säger till varandra stannar mellan dem också.

Vänskap är så stort, men samtidigt så litet så att många tar det förgivet. Jag har haft många vänner genom åren, många som jag har förlorat och många som jag har lämnat. Många man har svikit, och blivit svikna utav.

När man är tonåring så kan man ha tusentals vänner som man anser vara en nära, och man kan också ha några få som man umgås med. Men hur länge varar vänskap egentligen?

Jag har några få som jag litar på, som jag träffar och som jag snackar med. Och som man saknar när man inte träffas på ett tag. Men jag är väldigt osäker på om den vänskapen kommer att hålla.. Om man kommer hålla kontakten hela livet ut, om man fortfarande kommer kunna prata om allt mellan himmel och jord om ungefär 10-20år?

Har ni några vänner, som ni säkert tror att ni kommer ha kvar när ni är vuxna och har familj..?

http://www.kavlinge.se/images/18.70ffe45d1155bbff765800063/v%C3%A4nskap.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback