om min nya skola/klass!

Som ni säkert redan vet så började jag då gymnasiet nu. Första dagen var idag till och med om ni inte förstod det!

Jag hade 160poäng i slutbetyget i 9an. Jag hade 17 ämnen och ett IG, alltså 16 G = 160p.
Jag sökte som förstahandsval Stylist programmet på plusgymnasiet. Och andrahansval Handels och Administrations programmet på sandagymnasiet.

Jag hade inte tillräckligt med poäng för att komma in på stylist. Det var 170poäng (tror jag) i intagning. Dock blev jag 4de reserv så jag hade kunnat stå kvar och väntat på en plats (som jag antagligen hade fått efter ett halvvår). Men jag gjorde inte det. Jag kom in med ett väldigt säkert kort på mitt andrahandsval och det var det jag bestämde mig för att gå (till och med innan slutbetyget i 9an). Det var 100p i intagning till Handel och administration så jag valde det istället.

Jag kom in i klass
HP1D
där jag inte kände en enda människa. Kände igen två stycken (Evelina och Imelda). Men är inte vän med någon av dom, utan de är bara bekanta för mig om jag ska säga så.. Tyckte det skulle bli spännande med en helt ny klass där man inte kände någon, men jag tvivlade också fruktansvärt mycket eftersom att jag HATAR när jag känner mig helt ensam.

Iallafall.. Första dagen började idag. Min klass skulle samlas 8.30 i utsatt klassrum, och jag kom dit i tid som tur var. Hittade rätt snabbt med lite hjälp också. Nästan alla i klassen stod utanför och väntade, sån fruktansvärt pinsam tystnad var det.. förutom de som snackade som tydligen kände varandra.

När samlingen började så presenterade våran lärare sig själv och sen ropade han upp klassens namn/adress/hemnummer/mobilnummer osv. Vi skulle egentligen vara 21st i klassen men en tjej hade tydligen bytt innan vi ens hade börjat. Dock var vi bara 15 ifrån början i klassrummet när han ropade upp oss. Men sen dök det upp 4killar till och en tjej till efter en stund.. Klassen bestod av 7 utländska killar, 2 utländska tjejer, 7 svenska blondiner (inklusive mig) och 4 svenska brunetter.

Ingen pratade i klassrummet förutom utlänningarna, men de är väl antagligen "de tuffa" som hörs mest.. Och jag som aldrig brukar vara nervös inför något nytt, kände mitt uppe i halsgropen och jag trodde verkligen att det hördes genom väggar när mitt hjärta dunkade vid uppropningen. Men jag överlevde, haha..

När vi gick upp till matsalen för en stor samling med alla de nya eleverna på skolan så gick jag ensam. Under samlingen så satt jag bredvid Sabinah som går i min parallellklass, för vi behövde som tur var inte sitta klassvis.. Sen när samlingen var slut så skulle Sabinah gå iväg med sin klass och då frågade jag väldigt impulsivt en av de blonda (typ den snyggaste, hehe) tjejerna i min klass om hon rökte, och det gjorde hon! Det var alltså så jag och Jossan som hon heter började snacka. Kan vara bra att röka ibland.. haha! ;)

Så vi gick bort och rökte, så kom det fyra lärare mot oss och både jag och jossan bara åååhnej.. men det enda dom sa var "rökrutan är tre meter bakom er, gå dit istället! och var rädd om tunnan där ni slänger fimparna, de är nygjorda!" så vi blev skitpaffa! haha :D När vi rökt klart gick vi till klassrummet igen och kom då lite försent, men det gjorde inget sa läraren.. som tur var! Så fick vi vårat schema, rätt soft faktiskt. En kalender med en massa rabattkort osv i, skitnice! Fick skolkortet också, så man slipper betala buss dit och hem.. Och lite mer information om morgondagen osv. Sen fick vi en rundvandring i skolan och våran lärare hittade inte våra skåp.. haha! Men vi får se dom imorgon istället. Överskåp iallafall, skitsoft! Sen var det lunch, men den sket jag och jossan i eftersom att vi ändå slutade efter det, så vi tog bussen till stan.

Så var min dag idag och lite annat om min nya klass/skola! :D Om ni har några frågor, så är det bara att fråga på! PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback