jag är glad att jag växte upp

Tycker inte ni att det är riktigt roligt att tänka tillbaka på gamla minnen? Kolla på gamla bilder och videos och få sig ett gott skratt.

När jag började sjuan år 2007. Då var jag en lugn, men ändå galen tjej. Jag stod verkligen upp för allt jag trodde på och sa exakt vad jag tyckte och tänkte. Jag var nyfiken, men jag gav mig aldrig in på saker som jag visste var dåligt. Jag hade rökning, hatade alkohol och hatade mest utav allt droger. Jag sminkade mig knappt, bara ett lager mascara, jag använde inte plattång och jag hade alltid samma par jeans och fula t-shirts på mig. Ändå var jag omtyckt, både bland vänner och bland killarna, måste vart min personlighet, inte för mitt utseende..

När jag började åttan år 2008. Då började jag "hänga med de coola lite mer", testade på att festa och att dricka. Hade min första riktiga (med flit) fylla, jag spydde och fifan vad jag mådde dåligt. Strax därefter började jag även röka, köpte mina första egna pack och jag tyckte att jag var coolast i världen.
Jag började sabba för mig själv i skolan, började skolka, försova mig och sen bytte jag skola.

När jag började nian år 2009. Då började allt depp, jag kände mig värdelös och jag hade aldrig någon ork. Tog ut alla mina känslor på fel saker, festa extremt mycket, bråkade med folk, ställde till problem för mig själv och allting gick bara neråt, och på något sätt så lät jag allting göra det också. Jag hade ingen ork till att ändra på mig, jag tyckte jag förtjänade att må så dåligt och få all skit.

Sen hände någonting, på våren 2010. Jag fick en helt annan syn på världen, på folk, på de vuxna. Jag blev riktigt kär för första gången i mitt liv, jag hade allt jag ville ha och jag tyckte att det räckte. Allting går bara uppåt nu, det är så jävla skönt!

Kan säga till er att jag har varit "flera olika personer" under min tid som tonåring. Jag började som en duktig liten flicka som ändå stod på sig. Sen blev jag en helt annan, en helgalkolist som först var bäst i världen, som sedan bara ville ta självmord. Och nu är jag den personen jag vill vara, jag är mig själv. Jag har växt upp!


Jag i sjuan



Jag i slutet av åttan..






Början av nian





Sen kom depp perioden





Och jag idag



har jag förändrats? ;)

Kommentarer
Postat av: josefine

2010-11-19 @ 19:51:41
Postat av: josefine andersson

fan vad smart skrivet, riktigt fint på ett sätt, klart som fan att du har färndrats lilla gumman =) du är min BÄSTA VÄN idag :) älskar dejj thess wester <3

2010-11-19 @ 19:52:42
URL: http://jossich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback