"Ingen behöver veta"

Ingen behöver veta - Christina Wahldén.

Gud vad bra den är alltså! Jag var ju en bokmal förr, men sen slutade jag bara att läsa böcker eftersom att min tid inte riktigt räckte till, och efter det så har jag haft svårt för att fastna för en ny bok. T.ex. böcker som vi ska läsa ifrån skolan osv, har jag bara läst lite halvskumt och sen skitit i det. Men denna boken har jag verkligen fastnat för! :) Började läsa igårkväll och tänkte bara läsa några sidor men det slutade med att jag läste 1/3 utav boken, hehe.. Och så läste jag på bussen till skolan och nu har jag bara halva boken kvar! Ojoj..! Denna boken rekommenderar jag STARKT!

Ingen behöver veta - Boken handlar om en 15 årig kille vid namn Gustaf, han var med om en skidolycka och hans mamma åker iväg till USA och då ska hans moster Agneta ta hand om honom i två veckor. Han bad till sin mamma om att han inte behöver någon barnvakt, men hon insisterade. Först tyckte han att det var "ganska okej" ändå att ha lite sällskap hemma, men sen började Agneta hålla på med honom, och det leder till slut i att Gustaf blir våldtagen, utav sin egna moster.. "Ingen behöver veta, detta är våran lilla hemlighet" säger Agneta till honom. Vem ska Gustaf prata med om detta? Vågar han verkligen berätta detta för någon? Vännerna i plugget kanske inte skulle förstå..



Kommentarer
Postat av: Smarre

Oh boken verkar ju faktiskt riktigt bra :o



sv: tack så mycket, detsamma...finns alltid här :)

2011-03-29 @ 10:39:49
URL: http://absolutsmarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback