skydda barnen ifrån ciggaretter!

Nu har jag fått nog alltså. Det är så sjukt att folk inte har tillräckligt med respekt så att de står och röker framför sina/andra barn, det är allt ifrån bebisar i barnvagn till barn i 4-10 års ålder.

Det är så SJUKT, jag kan inte ens utrycka mig ordentligt i ord. Det är rent av sjukt äckligt. Visste inte ni att ALLA BARN ser upp till sina föräldrar/till äldre personer. De tar efter äldre, speciellt sina föräldrar och syskon.

Jag har sett små barn, runt 5-10 års ålder som LÅTSAS ATT DE RÖKER! De går runt med en penna eller dylikt i handen och "tar bloss". Det är ju SJUKT! Vafan tänker folk när de låter sina barn/andra barn hålla på så?! :|

Alla som röker, rök hur j*vla mycket ni vill, slösa hur mycket pengar ni vill, dö i cancer om ni vill, men TA HÄNSYN TILL ERA/ANDRA BARN OCH LÅT DOM INTE ANDAS IN DEN FÖRBANNADE ÄCKLIGA CIGGARETRÖKEN!!!!!



Kommentarer
Postat av: Linnéa

sv: nej det verkar inte som att folk vet bättre när det gäller barnmat, men det är ju faktiskt så att börjar EN, som oftast är känd på nåt sätt så fortsätter alla andra. speciellt tonårstjejer, folk ser ju upp till kändisar och tror att allt dom gör är rätt, dessutom vill nog väldigt många vara som en kändis.

2011-02-11 @ 12:12:52
URL: http://chriscaspersmamma.blogg.se/
Postat av: Linnéa

sv: jag läste detta inlägg tidigare. du har så rätt. jag är själv rökare och har en son på tre månader, men jag röker inte i närheten av honom, sen tvättar jag alltid händerna efteråt innan jag tar i honom. jag tycker det är idioti att folk röker inomhus när det finns barn i närheten, eller i bilen när barnen är med, det har man sett många ggr

2011-02-11 @ 12:28:57
URL: http://chriscaspersmamma.blogg.se/
Postat av: emma

sv: en klinik i stan :D

2011-02-11 @ 12:40:13
URL: http://emmababy.se
Postat av: vira

Sv: Visst! har ingen mobil atm men får höras på fb och sånt :D

2011-02-11 @ 13:47:34
URL: http://kandylandy.se
Postat av: LouiseMonica

sv: åh tack så jättemycket! Hoppas att du fortsätter att titta in! kramkram

2011-02-11 @ 14:04:42
URL: http://louisemonica.blogg.se/
Postat av: malin

Håller med dig helt, det är sjukt! Jag växte upp med föräldrar som rökte och jag trodde ju att de var ''helt okej'' att röka så jag började ju med det själv. har dock slutat nu, men det är så jävla dumt av föräldrar att stå och röka inför sina barn. samma sak gäller alkohol, det bör inte heller visas framför barn.

2011-02-11 @ 14:10:53
URL: http://uschmalin.blogg.se/
Postat av: N

håller helt med dig där!!!

2011-02-11 @ 16:17:12
URL: http://thelifeofnattis.blogg.se/
Postat av: josefine andersson

sv; tack sötis = )<3

2011-02-11 @ 16:28:12
URL: http://jossich.blogg.se/
Postat av: Jacob Sjöö

Haha trodde inte du skulle sluta röka thess!

Chockad haha.



Men jag håller med dig men att barn låtsas röka har alltid funnits och kommer alltid finnas. Det ligger i att samhället ger ut information om dödlig rökning och hur farligt det är o blabla. Då blir det spännande och tufft, så antingen ger man inte ut information om rökning eller så får barnen låtsas röka. Jag läser psykologi och det ligger faktiskt i det orala behovet som en del barn, t.ex att de inte fått suga på napp tillräckligt länge. Då ökar risken att börja röka och också att låtsasröka.



Så är inte bara vilka förebilder de barnen har som låtsasröker, ligger också i naturen.

2011-02-13 @ 19:12:38
Postat av: Jacob sjöö

Dock tycker jag inte det är mitt ansvar att ditta o datta om rökning inför barn. Om en unge och hans förelder ser mig röka vid bussen eller något så är det inte mitt ansvar och fimpa eller smyga med det. Det är upp till föräldrarna att kunna förklara att det är dumt, men som sagt då ökar också risken att de börjar låtsasröka och senare i livet kanske börja röka. Så det är svårt och komma med en bra kompromiss.



Min mamma rökte inomhus under min uppväxt och jag började röka men jag skyller inte det på henne. Hade hellre velat att hon förklarade för mig att det var DYRT och bara dumt istället för att vara tyst och skämmas så jag skulle börja smygröka istället.

2011-02-13 @ 19:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback