min tatuering! ;)




Hej Stina! :)
Kul att du frågar! ;) Det är klart jag kan berätta om min tatuering. Ni visst väl att jag är tatuerad eller..? ;)

Det finns inte så värst mycket att skriva, jag gjorde den hos en privatperson för 700kr. Det tog 40+40+40 min och det gjorde inte särskilt ont. Det kittlades mest. :D Dock så finns det en del nerver vid svanken så jag ryckte till ett antal gånger, men det var ingen fara!
Jag blev verkligen skitnöjd, och ibland kan jag stå i underkläder framför spegeln och bara glo på min tatuering och tänka för mig själv "Fifan vad snygg den äär! :D"

Ett tips till dig om du ska göra en tatuering är att:
  • Du måste vara mer än 100% säker på vad det är du ska tatuera.
  • Du måste kolla upp den personen som ska tatuera dig, kanske kolla på bilder på andra som han tatuerat eller kolla på honom/henne någon gång när han/hon tatuerar.
  • Det ska inte vara för dyrt, men hellre betala lite extra för att den ska bli perfekt!
  • Om du ska göra en tatuering med färg så får du vara beredd på att färgen bleks med åren..
  • PRATA MED DINA FÖRÄLDRAR! Det gjorde inte jag, ångrar det faktiskt. Jag skulle själv vilja prata med min unge innan han/hon tatuerar sig.
  • Ha med dig en kompis/en i familjen som sällskap om du är nervös.
  • Köp något mjukgörande innan du tatuerar så att du är förberedd.
Min tatuering när konturerna var gjorda.


När den precis var färdig.


Dagen efter


Detta använde jag till att smörja in tatueringen, jag smörjde vid behov (1-5 ggr/dag) i 20 dagar! Den gjorde också så att det inte kliade lika mycket :D

Kommentarer
Postat av: S A R A H C O L L E C O L L I N ~ FOTO HÄSTAR VARDAGLIGT

Om det nu är din så var den skit snygg :)

2011-04-27 @ 18:37:26
URL: http://sarahceciliacollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback