mina percingar + min tatuering!

Min första percing, gjorde jag i maj 2008. En månad innan jag fyllde 14. Den gjorde jag på en studio som heter Tattoo Art som ligger i Jönköping. Det kändes knappt någonting faktiskt. Min pappa var med och sa att jag var 15, hehe. Och sen var Izza med och höll min hand + filmade när jag gjorde den. Piercingen kostade 500kr.
Den blev inflamerad ungefär 3 gånger, först var den inflamerad i ca 2 veckor efter att jag tagit den, men då var det lätt att sköta den, jag tog bara och rengjorde den två ggr per dag med koksaltlösning. Sen blev det bara en hård kula ni vet runt hålet. Dock trodde jag då att den var färdigläkt, så jag bytte ifrån läkstaven till en annan. (DUMT GJORT!) för det var då den blev inflamerad för andra gången, och det gjorde pissont och det bara rann var och blod heeeela tiden. Sen när det var över så bytte jag igen, och då reagerade piercingen genom att den försökte stöta ut den. Så jag fick byta snabbt som attan tillbaka till läkstaven och då blev den inflamerad igen. Men då gick det bra att bara rengöra den med tvål och vatten. Och efter ca 9 månader så var den helt färdigläkt och nu så har jag inga som helst bekymmer med den.




Min andra piercing, tog jag i augusti 2009. Det var egentligen bara impuls, för jag hade funderat på hur det var att ha en piercing i tungan men inte riktigt tänkt på om jag verkligen ville ha det. Sen ville jag trotsa mina föräldrar eftersom att jag egentligen inte fick, så det var mest därför jag gjorde det.
Jag gjorde den i Nässjö hos en privatperson, och jag köpte ett smycke innan. Det var helt gratis att ta den, för att han inte ville ha betalt för någonting eftersom att han inte var färdigutbildad piercare. Marre var med när jag gjorde den och hon satt och skrattade åt mig när jag inte kunde prata ordentligt sen, haha.
Det kändes inte heller någonting, och jag blödde inte alls mycket. Det gick fruktansvärt snabbt och jag var lättad när det var gjort, för damn vad snyggt det blev! Den var svullen i två dagar, och jag använde mig utav piggelin för att få ner svullnaden lite. Kunde inte spotta, prata, äta, dricka, svälja, röka ordentligt eller liknande på två dagar. Men efter det så var den helt läkt och jag bytte stav efter två veckor. Aldrig haft några problem efter det heller. Jag använde mig inte utav något särskilt när jag rengjorde, jag var bara noga med att borsta tänderna och så använde jag munnskölj ungefär engång per dag.



Piercing nummer 3, tog jag nu i mars. Jag bestämde mig väldigt impulsivt att jag ville ha någonting i ansiktet, men visste inte vart. Sen tänkte jag att "men jag är ju lite bitchig utav mig, så jag testar överläppen!" Sen ville jag ha den på vänstra sidan, men Marre sa att det skulle vara snyggare om jag hade den på andra sidan pga min lugg. Så det fick bli den högra, och det ångrar jag inte!
Den gjorde jag i jönköping också, hos en privatperson som var duktig. Dock så tappade han staven när han skulle sätta i den, och sen hittade han inte hålet igen så han fick trycka igenom kanylen engång till, och det gjorde pissont! Det bara rann blod, haha.. Den blev jääääääätttesvullen i ungefär en vecka, och jag rengjorde den med munskölj flera ggr per dag. Den läkte ändå rätt snabbt, efter ungefär 4 veckor så bytte jag till en kortare stav som passade mycket bättre till mitt ansikte. Och nu har jag inga som helst problem med den heller.
Det kostade 200kr och jag köpte ett eget smycke innan jag tog den. Sita var med och filmade, eftersom att hon piercade tungan samtidigt.




Tatuering nummer 1, gjorde jag i september 2010. Den gjorde jag hos en privatperson och det kostade 700kr. Det är det jag är mest nöjd med som jag har gjort på min kropp. Älskar den! är så jävla nöjd och jag hoppas verkligen att det inte blir något fel i framtiden då jag inte haft den särskilt länge..


Kommentarer
Postat av: sara

fin blogg! :D

2010-09-29 @ 21:09:39
URL: http://saraaamanda.blogg.se/
Postat av: sara

sv: heh lugnt! hur är de? :)

2010-09-29 @ 21:23:45
URL: http://saraaamanda.blogg.se/
Postat av: B E S T F R E A K I N' BreeElla

Dude! gjorde inte tattoon ont? vill också men vågar inte riktigt

2010-09-29 @ 21:27:46
URL: http://donteatmydinosaur.blogg.se/
Postat av: Felicia

den tatuering var riktigt snyggg.. :D,. och synd med mkt problem när det gäller piercingarna :/ :P



PUSS

2010-09-29 @ 21:41:27
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Sarah ;)

ballt:)

2010-09-29 @ 21:47:12
URL: http://shms.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: yes :)



haft en fin dag?

/shoppaholly

2010-09-29 @ 22:40:27
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: Smarre

Den där Marre verkar lite galen :D

2010-09-29 @ 23:43:34
URL: http://absolutsmarre.blogg.se/
Postat av: nath

tog det ont att tatuera där?=)

2010-09-30 @ 11:04:27
URL: http://itsnathalie.blogg.se/
Postat av: Robert

Din tatuering är verkligen en klass för sig ;) Elit!

2010-10-17 @ 22:15:21
URL: http://www.modestil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback