hemma hos älsk

hej igen sötisar! Har ni haft en bra dag?

Jag och älsklingen åkte som sagt ut till Isacs farfar så vi var där kl 10. Då skulle egentligen Isac och alla komma, men de blev "försenade" så jag och älsklingen gick en promenad och satt vid lusthuset nere vid sjön och snackade osv tills Isac, Ian och Frida kom vid halv 12.

När dom kom så spelade pojkarna lite golf, Ian var skitduktig! Och han hade aldrig spelat det innan.. haha. Nybörjartur! Sen kom Andrés mamma Martina och Isacs pappa Magnus kl 2 och då började det rulla in gäster också. Så fick jag ta hand om alla blommor medans älsklingen fixade med alla paketen..

Sen fick jag hjälpa till i köket (kvinnogöra..) och servera mat osv.. Sen satt jag med Isac, Ian och André som hade hand om all dricka, det vill säga all alkohol som gästerna drack.. Allt vin, all cider och alla olika plattor med öl. Så vi satt där och delade ut det och jag hade en egen liten uppgift, jag satt på en fotölj bredvid och var en slags showtjej. Jag skulle alltså visa gästerna att de inte skulle dricka för mycket, för då skulle dom bli som mig. ;) Nej, inte riktigt så men haha..

Sen käkade vi, minglade omkring lite, drack vitt vin och bål, lite öl också! Så gick jag och älsklingen ut och tog rökpauser och sen satt vi på nedervåningen i en soffa och pratade lite. Sen började gästerna åka hem och då började vi dra oss också..

Så vi kom hem alldeles nyss, och nu håller älsklingen på att göra äggmackor till oss, är skithungrig nu (!!!)

här är huset vi var i! Fern hill heter det.

Kommentarer
Postat av: Smarre

har dom en stor grind utanför deras hus !!??

2010-08-29 @ 00:28:35
URL: http://absolutsmarre.blogg.se/
Postat av: Smarre

du vet inte om det typ har varit ett värdshus eller något sånt innnan ? o:

2010-08-29 @ 11:18:45
URL: http://absolutsmarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback