efter en härlig ridtur..

Hemma igen..!


Smsade Pernilla och så bestämde vi tid kl 13 när vi skulle rida. Så ringer hon när jag precis skulle byta om och säger "du måste komma nu! hennes svans, herregud.." haha. Så jag skyndade mig och kom dit. Ja då hade ju Placan smörjt in hela svansen med kardborrar.. såna som finns på buskar i hagarna osv. Så hela svansen var en enda stor klump av en massa sånt.

Efter vi tog bort det så gjorde vi iordning hästarna och började rida ut. Vi red runt ridskolan, en skön och lagom lång runda. :) Bell var lite öm i en hov också så vi tog det lugnt, mycket skritt med långa tyglar och bara enstaka trav och en långsam galopp. Så det var en mysig runda med mycket prat osv. Placan kändes pigg och skön idag också. Hon var duktig och lydig och lyssnade bra på skänklarna och allt. :)

Nu var helgens hästvaktande slut nu då, Placans ägare har ju vart i falkenberg över helgen så jag fick ta hand om hennes häst då. Nu återgår man väl till det vardagliga då man bara går och väntar på att få rida.. tss..

i fredags

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad söt häst^^ :)

2010-08-08 @ 21:57:51
URL: http://barajennan.blogg.se/
Postat av: emma

vilken fin häst:)

2010-08-08 @ 23:06:03
URL: http://hopppom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback