thess tycker till

Jag vill bara skriva av mig lite.. jag satt nyss och läste en skvallerblogg som handlade om några stora bloggar. Inget illa menat mot denna skvallerblogg eller så men kom igen, jag menar vad har man för liv om man lever för att klanka ner på andra? Jag tycker att man ska låta folk vara som dom vill, om till exempel Dessie eller Kissie vill vara "fjortisar" så låt dom vara det. Och om Paow vill härma Dessie, låt henne göra det? Det ska egentligen Dessie ta som en komplimang, om Paow vill vara som Dessie så är det ju för att hon på något sett ser upp till henne, eller? Har jag fel där? Om någon till exempel köper en likadan tröja som någon så är det ju inte för att reta upp den, utan för att man tycker att den tröjan är snygg. Och om man vill vara "fjortis" så kanske det är för att man tycker om att vara just fjortis. Om man vill vara "emo" så är det väl för att man tycker om det? Jag tycker det är fel att man får skit för den man är, varför kan inte folk bara acceptera folk som dom är istället? Jag förstår ju att det är svårt att inte kalla till exempel en tjej som är blond, sminkar sig mycket och klär sig lite speciellt för fjortis. Och till ex en tjej som klär sig i svart, har svart hår och sminkar sig med väldigt mycket kajal för emo. Men kom igen, om dom vill klä sig så och se ut så, så låt dom se ut och bete sig så! Om man verkligen vill klanka ner på andra hela tiden så är man ju inte en så speciellt bra person själv. Hur bra mår en person som hela tiden springer runt och skriker "EMOO" eller "jävla fjortiiiis".. Och det där ständiga skitsnacket som flyger omkring här i världen.. det slutar ju aldrig. Jag säger inte att jag själv är perfekt och aldrig snackar skit, det jag menar med detta är bara att man egentligen ska tänka sig för jävligt noga innan man säger något, för ett ord, bara ett litet ord kan förstöra så jävla mycket för en person. Om till ex en tjej som är "emo" inte mår så bra, då ska man väl ändå inte springa omkring och skrika det till den personen. Kommer den personen må bättre då eller? och den som skriker det, kommer den personen må bättre efter att hon/han skrikit det? nej det tror jag knappast. Man mår ju inte direkt bättre av att klanka ner på andra.. så skippa det. Världen skulle vara så jävla mycket bättre om folk inte snackade skit, spred ut falska rykten och slutade klanka ner på andra. Låt folk vara som dom vill vara, helt enkelt. varför ska det vara så svårt?

Har jag fel eller har jag rätt?

Kommentarer
Postat av: Jannike

Helt rätt!!

2009-09-17 @ 19:19:23
URL: http://jannikehackberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback